Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Hanstedt, Duitsland van Sharon - WaarBenJij.nu Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Hanstedt, Duitsland van Sharon - WaarBenJij.nu

Vietnam deel 2

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

11 November 2017 | Duitsland, Hanstedt

Hoi Ann - Dalat - Mui Ne - Ho Chi Minh/Saigon

Tijdje terug alweer, ik heb weinig tijd om dit bij te houden maar probeer het wel te doen. Het is ook voor mijzelf een verslag wat ik wil toevoegen aan mijn fotoboek(en) die ik wil gaan maken van mijn reis. Dusss hier gaan we, Vietnam part II. Ben inmiddels al een tijdje Vietnam uit en ik denk dat ik gelijk hierna een verslag over Maleisië ga toevoegen aan deze site. Heb nu eventjes wat tijd over en goede WiFi en dat is beide uitzonderlijk.

Hoi Ann is een superleuke bestemming, er is niet veel bijzonders te doen maar er hangt een gezellige relaxte sfeer. Overal hangen lampionnen en dat is echt een heel leuk en mooi gezicht en ook echt een kenmerk van Hoi Ann. Hier heb ik ook mijn langste stop van Vietnam gedaan, wel 5 nachten gebleven. Ik had een heel chill hostel met zwembad en hele leuke groep waarmee ik al een tijdje aan het reizen ben door Vietnam.
In Hoi Ann een fiets (!) gehuurd want er scheen eindelijk weer zon, na die enorme regenbuien erg prettig weer. (Dubbele woordbetekenis, heb je m;))
We zijn naar het strand gefietst want we dachten eindelijk weer zwemmen! Maar helaas....de rode vlag hing uit want de golven waren te hoog omdat er verderop over de oceaan nog een typhoon raasde. Dit was jammer en de lifeguards ook onverbiddelijk, je mocht het water echt niet in. Toen maar terug naar het zwembad bij het hostel. Savonds nog even de kroeg ingeweest! Was gezellig en kwam weer reizigers tegen van eerder in Vietnam. Het is wat dat betreft net een heel groot dorp, je komt steeds dezelfde backpackers tegen. Wat leuk is!
Dag erna wederom naar het strand en mochten wel het water in, verder weinig uitgevoerd. Dag erna hele dag bij zwembad gelegen en een massage gedaan en een pedicure want met al dat gezwem moest er natuurlijk wel even een mooi kleurtje op mijn teennagels ;-) Savonds wederom weer even de kroeg in. Als ik dit zo schrijf klinkt het wel als een zwaar bestaan...
In Hoi Ann kun je ook custom made kleding laten maken, dit heb ik gedaan en ik dacht 1 jurkje is wel leuk maar uiteindelijk zijn het er 4 geworden. Savonds lekker uiteten....we hadden een hotpot met kip besteld. We schepten de eerste schep uit de pan en daar zat ineens een kippenhoofd inclusief alles (ogen, haar, hanenkam) op de lepel! Vet goor en bleek dat er echt een letterlijke hele kip in de pan zat. Niemand wilde hier van eten en nadat we zijn uitgelachen door de locals in het restaurant zijn we nog maar wat gaan eten bij een ander tentje.
De 5e nacht had ik een heerlijke luxe privekamer, als je 4 nachten boekte bij dit hostel kreeg je de 5e nacht voor dorm prijs een privekamer. Dat was wel even lekker!! Ik kon lekker mijn spullen laten slingeren en in mn blote kont door de kamer lopen. Dat voelde luxe na zoveel nachten in dorms.
Na Hoi Ann de bus genomen naar Dalat. Dalat ligt hoog in de bergen en het was hier ook lekker koel. De busreis naar Dalat duurt 16 uur maar de bussen hier zijn redelijk en als je een beetje kunt slapen valt het allemaal best mee.
Superleuke homestay in Dalat waar ze elke avond familydiner serveren, superveel en superlekker local eten. Scooter gehuurd en door de bergen gecrossed, de Elephant waterval en de Ponqour waterval bezocht die heel mooi waren. We waren alleen een beetje lang weggebleven en moesten in het donker door de bergen terug. Was even goed kijken en ineens steenkoud! Ik mistte mijn handschoenen. De volgende dag heb ik een countrytour geboekt. Was echt leuk! Ben naar een flowerfarm, happy buddha, pagoda, zijde fabriek en krekelfabriek geweest. Die krekelfabriek bezorgde mij echt de kriebels. De krekels worden in grote open bakken bewaard en het krioelt overal. Daarna worden ze gebakken of er wordt wijn of chips van gemaakt...mij werd ook een bordje gebakken krekels voorgeschoteld.....eet smakelijk!
Als afsluiter naar de weaselfarm. Hier maken ze koffie van uitpoepte bonen. Ze zeggen dat dit de lekkerste koffie ter wereld is, de weasels krijgen koffiebonen te eten en zij zijn zo kieskeurig dat ze alleen de bonen van de allerbeste kwaliteit opeten. Dus wat zij uitpoepen is van hoge kwaliteit...no shit. Ik heb de koffie geproefd en ik moet zeggen dat het inderdaad lekker was!
Savonds nog een bezoekje gebracht aan het Crazy House, dit is echt crazy en ontworden door een architect vriendin van Ho Chi Minh. Geinig om door- en overheen te wandelen, beetje sprookjesachtig.
Volgende ochtend de bus gepakt naar Mui Ne, aangekomen ineens weer snikheet! Gelijk het zwembad ingesprongen en gechilld. Savonds lekker sushi gegeten bij een leuk restaurant met live zanger.
Volgende ochtend 3.45 opgestaan om 4.00 uur te vertrekken naar de zandduinen om de zonsopkomst te zien. Was erg mooi en mooie grote zandduinen. Ahoewel ik moet bekennen dat de duinen bij de Noordzee redelijk vergelijkbaar zijn. Daarna nog naar de Fairy stream en een vissersmarkt geweest aan het strand. Overal zeediertjes op het strand! Zeesterren, krabben etc. Bij terugkomst om 8.30 weer bij het zwembad gaan hangen, helaas was ik een beetje ziek dus ik heb verder weinig gedaan die dag.
Ik had geen zin om nog een dag aan het zwembad te hangen en te niksen (huh?) dus de volgende dag heb ik de bus gepakt naar Ho Chi Minh. De locals noemen het liever nog Saigon. Een aantal jaar geleden is de naam veranderd naar Ho Chi Minh City.
Eind van de middag aangekomen en wat rondgelopen door de stad. Ik dacht dat Hanoi veel scooters had maar holy moly.....duizenden hier. Inmiddels ben ik gelukkig een pro in oversteken. Ben naar Walking Street gelopen waar enorm veel restaurantjes en barretjes gevestigd zitten. En wat een mensen! Niet normaal.
Volgende dag even cultureel gedaan en de Mekong Delta bezocht, deze naam komt voort uit Tibet. De rivier die hier als hoofdlijn doorheen stroomt heeft als startpunt Tibet, daar begint de Mekong rivier.
Doorheen gevaren en was een leuk gezicht, kleine riviertjes door het groene woud. Ik voelde mij wel een beetje bezwaard omdat het bootje werd voortgepeddeld door een oude Vietnameze man en de boot vol zat met 5 dikke Westerse toeristen. Maar ik mocht het niet van hem overnemen, ik had het gevraagd....hij was alleen maar aan het lachen dus hij vond het wel leuk denk ik, hoop ik.
Daarna een kokosfabriek bezocht, vet lekkere kokosproducten geproefd! Ik ben gek op kokos zoals de meeste wel weten dus dat was wel wat voor mij daar.
Terugweg naar hostel duurde heel lang want heel Ho Chi Minh had file..je zal er maar elke dag in staan. Daarna ben ik met een maatje van de tour naar de foodmarket geweest en lekker gegeten.
Volgende dag naar de Chu Chi tunnels! Indrukwekkend en nog smaller dan de tunnels van Viet Moc. Je moest hier echt kruipend doorheen. Aantal mensen durfden niet maar ik vond het wel tof. Het laatste en smalste gedeelte durfde niemand alleen ik..maar alleen leek mij geen goed plan en zelfs de gids wilde niet met mij mee, beetje jammer was dat.
Smiddags ben ik naar Paul (collega van mijn moeder die is geemigreerd naar Ho Chi Minh) gegaan, ik ging bij hem en zijn gezin een nachtje logeren en Paul heeft mij de volgende ochtend naar het vliegveld gebracht. We hebben zijn kinderen van en naar de internationale school gebracht. Dat is echt een compleet andere wereld dan mijn basisschool tijd. Nog even uiteten geweest met Paul en zijn vrouw en kinderen en toen was het Vietnam avontuur alweer voorbij. Op naar Maleisië!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 29 Aug. 2017
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6246

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 07 December 2017

Transmongolieexpress en Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: